![]() ![]() |
The Wing for experienced Pilots The Air XTreme represents a new generation in power parachute technology. Truly a break through design. |
The Air XTreme Powered Parachute Wing was born from the experience that Apco Aviation gained over the years in designing and manufacturing high performance Paragliders and Paramotoring Wings, as well as developing wings for Powered Parachuting. |
![]() |
The Air XTreme 400 (released after the 500) differs from the 500 in that it has a higher speed, quicker response and generally a more sporty feel. It is intended for more experienced pilots. Even though it has a smaller area than the 500, the Maximum load rating remains the same. |
![]() What this means is that you: |
Performance Data | ||
V-Cruise | 53+ km/h | 50+ km/h |
Min Sink ( at optimum wing loading) | 1.4m/s | 1.3m/s |
Color Options | ||
These are the standard colors that the Air XTreme can be ordered in. The color on the bottom surface is white for all color choices.![]() |
||
Color | Image (Top) | |
Turquoise |
![]() |
|
Yellow |
![]() |
|
Violet |
![]() |
|
Red |
![]() |
Accessories |
As with all Apco Powered Parachute Wings, The Air Xtreme Range is supplied standard with a robust carry bag, Line/Riser protection sheaths, and a Manual. |
Eliptyczne, sportowe skrzydło izraelskiej firmy APCO . Charakteryzuje się większą szybkością postępową, szybszą reakcją i dużą dynamiką. Większa doskonałość wpływa na mniejsze opadanie w stosunku do skrzydeł prostokątnych, znacząco obniżając obroty silnika i zużycie paliwa. Skrzydło jest przeznaczone dla doświadczonych pilotów.
Dane techniczne wg producenta :
Ilość cel |
37 |
Powierzchnia (m2) |
43 |
Powierzchnia w rzucie (m2) |
38,2 |
Rozpiętość (m) |
14,50 |
Rozpiętość w rzucie (m) |
12 |
Wydłużenie |
4,90 |
Wydłużenie w rzucie |
3,80 |
Min. Waga brutto (kg)* |
325 |
Opt. Waga brutto (kg)* |
400 |
Max. Waga brutto (kg)* |
450 |
Max. Udzwig dopuszczalny (kg) |
600 |
Test obciążenia: Obciążenie max. (kg)# |
2750 |
Waga skrzydła (kg) |
10 |
V min (km/h) |
24 |
V przelotowa (km/H) |
50+ |
Min. Opadanie, obciążenie opt. (m/s) |
1,3 |
*Waga brutto zawiera: wagę pilota (pilotów), skrzydła, para planu.
# Maksymalne obciążenie bez uszkodzeń strukturalnych.
Po wykonaniu wielu lotów można poddać weryfikacji następujące parametry podane przez producenta:
- rzeczywista prędkość wynosi około 56 km/h,
- rzeczywiste opadanie przy wadze optymalnej i w ustalonym opadaniu (długotrwałym) 1,90-2,2 m/s,
- rzeczywiste opadanie przy wadze maksymalnej i w ustalonym opadaniu (długotrwałym) 2,50- 2,70 m/s,
- podczas startu skrzydło zachowuje się bardzo niestabilnie,
- zachowanie w locie bardzo dobre.